مجله عروس

راهنمای انتخاب لباس عروس برای افراد درشت اندام

لباس عروس برای افراد درشت اندام

برای هر عروس خانمی در روز عروسی داشتن یک لباس عروس عالی مهم‌ترین جزو تشکیل دهنده یک عروسی است. به خصوص اگر عروس خانم درشت‌اندام باشد، پس می‌بایست به دنبال لباسی باشد که در عین زیبایی برازنده اندام او نیز باشد. هر عروس خانمی در روز عروسی خود باید با لباسی که بر تن می‌کند احساس اعتماد به نفس و عالی بودن داشته باشد و در روز عروسی خود مانند یک ستاره بدرخشد. مهم تر آنکه تمامی افراد درشت اندام به دنبال آن هستند تا لباسی را انتخاب کنند تا آنها را باریک‌تر نشان دهد.

 

انواع لباس عروس

برای هر فرمی از بدن طراحی لباس عروسی مخصوص و مناسب آن اندام لازم است چرا که هر عروسی دوست دارد در روز عروسی خود قسمت‌هایی از اندامش را  که فرم خوبی ندارد و یا تجمع چربی در آن ناحیه زیاد است بپوشاند تا لباسش بیشتر به تن او آید و خوش اندام‌تر به نظر برسد. به عنوان مثال یک عروس ریز اندام در روز عروسی دوست دارد پاهای کشیده‌تری داشته باشد از این‌رو لباسی را انتخاب می‌کند که ناحیه کمر آن تنگ بوده و دامن ماکسی دارد درنتیجه زمان پوشیدن با کفش پاشنه بلند باعث می‌شود تا قد وی بلندتر به نظر آید.

 

انواع لباس عروس برای افراد درشت اندام

1.      لباس عروس‌های مجلسی (پرنسسی)

این مدل لباس عروس نزد تمامی عروس‌ها طرفدار دارد چرا که تقریبا همه عروس‌ها دوست دارند در روز عروسی خود مانند یک پرنسس به نظر بیایند. این مدل از لباس عروس مترادف ایجاد حس سلطنتی و زیبایی است و هیچگاه از مد نمی‌افتد. به دلیل داشتن دامن بزرگ و پفی باعث می‌شود تا در عین زیبایی قسمت‌های زیادی از بدن را بپوشاند.

برای افراد درشت اندامی که کمر باریکی ندارند هم جای نگرانی نیست، فقط کافیست خیاطی را پیدا کنند و به او بگویند نیم تنه بالای لباس را با پارچه نازک‌تری بدوزد و با یک شنل بلند جلوه‌ی مسحورکننده‌ای به لباس بدهد.

این مدل برای افراد با شانه‌های درشت نیز گزینه عالیست فقط لازم است بدانید در این مدل بهتر است از تور کوتاه و تاج ساده استفاده نمایید.

راهنمای انتخاب لباس عروس برای افراد درشت اندام

 

2.      لباس عروس مدل A-line

همانطور که از نامش پیداست فرم لباس به شکلA  است.  این مدل از لباس عروس برای افراد درشت اندامی که فرم بدنشان مانند مستطیل یا مثلثی است گزینه‌ای عالی به شمار می‌آید. این افراد هم لباسی مانند لباس عروس مجلسی اما ساده‌تری را می‌‌بایست انتخاب کنند که طرح دامن آن سبک‌تر باشد. به طور قطع می‌توان گفت این سبک از لباس عروس برای هر دختری بخصوص برای اندام سیبی شکل که قسمت میان تنه‌ای پهن و پایین‌تنه‌ای باریک دارند مدلی شگفت انگیز به نظر می‌رسدچرا که تمام عیوب کوچک بدن را می‌پوشاند، حتی شانه‌های پهن را متعادل می‌کند و ظاهری عالی برای یک عروس سایز بزرگ ایجاد می‌کند.

راهنمای انتخاب لباس عروس برای افراد درشت اندام

 

3. لباس عروس مدل (Tea Length)

اگر بر روی مجلات لباس عروس خارجی را نگاهی بیاندازید معمولا میبینید که لباس عروس مدل تی‌لِنت بر تن عروس خانمی که اندامی باریک، پاهای کشیده و کمر باریکی دارد است و با دیدن این تصویر در ذهن خانم‌های درشت اندام تداعی میشود که حتما این لباس فقط برای خانم‌های ریز‌اندام است در صورتیکه باید بگوییم این مدل در سایزهای بزرگتر هم وجود دارد تا عروسهای درشت‌اندام هم استفاده کنند و لذت ببرند. مدل آن شامل یک دامن راحت کلوش است که از بالای کمر شروع می‌شود و قسمت پایین‌تنه را کامل می‌پوشاند. قسمت بالاتنه آن بنا بر سلیقه شما هم می‌تواند دارای آستین‌های توری و هم آستین حلقه باشد که هر دو مدل زیبا خواهد بود.

راهنمای انتخاب لباس عروس برای افراد درشت اندام

 

4.      لباس عروس مدل پری دریایی ( مدل ماهی یا ساعت شنی)

جادویی که این مدل لباس عروس به ارمغان می‌آورد چشمگیر است. این لباس فرمی منحنی شکل دارد که می تواند ظاهر شما را باریک و جذاب جلوه دهد. این مدل حالت جذبی تا زانوها دارد و دامن آن از زانو به پایین گشاد می‌شود.  مشکل این مدل از لباس عروس آن است که بر روی شکم و باسن تاکید می کند، بنابراین اگر در این نواحی دچار چاقی هستید و به اصطلاح اندام گلابی شکل دارید یا اندامتان دایره‌ای شکل(یعنب فرم خاصی ندارد) است، بهتر است از این مدل اجتناب کنید یا از گن استفاده نمایید. پس بهتر است حداقل از چند هفته قبل از عروسی به لباس گن عادت کنید.

نکته قابل توجه در لباس عروس مدل ماهی؛ این است که آن را نباید خیلی تنگ کنید، تا هنگام پوشیدن در آن راحت باشید.

راهنمای انتخاب لباس عروس برای افراد درشت اندام

 

5.      لباس عروس مدل یقه هفت (Sheath )

 این مدل از لباس عروس برای خانم‌های درشت‌اندامی که فرم بدنشان سیبی شکل است یعنی پایین‌تنه آنها نسبت به بالاتنه شان کوچکتر است بسیار مناسب است. مدل این لباس عروس شامل لباس عروسی با یقه هفت و معمولا کمربندی نیمه پهن است که از زیر سینه شروع می‌شود تا باعث شود بالاتنه بلندتر نمایان شود و دارای دامنی ساده و بلند است. میزان جزئیات این لباس در قسمت بالاتنه آن زیاد است و در قسمت جلو سینه آن اغلب از پارچه کار شده استفاده می‌شود.

راهنمای انتخاب لباس عروس برای افراد درشت اندام

 

6.      لباس عروس مدل راسته

اگر شما درشت‌اندام و در عین حال دارای قدی بلند هستید، این مدل از گزینه‌های جالبی برای شما خواهد بود، لباس عروسی ساده و در عین حال شیک که طراحی آن از بالاتنه تا پایین به صورت راسته و معمولا همراه با دنباله لباس است. عروس خانم‌های درشت‌اندامی که دوست دارند لباس‌شان دنباله داشته باشد می‌تواند این مدل را هم در نظر داشته باشند.

راهنمای انتخاب لباس عروس برای افراد درشت اندام

 

نکاتی که در انتخاب لباس عروس باید بدانید

  • لباس عروس آستین بلند برای خانم‌های درشت اندام مناسب‌تر است. هموراه لباسهای آستین بلند و سه ربع انتخابی بجا برای پوشاندن نواحی چاقی دست‎‌ها است که بهترین حالت برای داشتن آستین لباس عروس یک کت جداگانه است. اگر می‌خواهید بالاتنه خود را بپوشانید به سراغ مدل‌های یقه بسته بروید، اما اگر میزان چاقی فقط در قسمت بازوهایتان است کافیست لباسی با یقه‌هفت باز انتخاب نمایید.
  • اگر میزان چاقی در قسمت بالاتنه شماست لباس عروس‌های یقه خشتی که معمولا به شکل گرد یا زاویه‌دار هستند برایتان انتخاب خوبی خواهد بود.

راهنمای انتخاب لباس عروس برای افراد درشت اندام

 

  • بهترین نوع پارچه لباس عروس برای خانم‌های درشت‌اندام پارچه‌های کارشده و ساتن هستند زیرا که فرورفتگی و برآمدگی‌های بدن را بهتر پوشش می‌دهند و بر تن بهتر می‌نشینند.
  • اگرچه رنگ سفید بهترین انتخاب برای لباس عروس است. اما اگر میزان چاقی‌تان بیش از حد بود پیشنهاد می‌کنیم به سراغ رنگ‌های بژ، صورتی کم‌رنگ، شیری و کرم هم بروید چرا که باعث می‌شود کمی لاغرتر به نظر آیید.
  • لباس عروس آستین کوتاه مناسب همه‌ی عروس خانم‌های درشت‌اندام و لاغر است به جز بانوانی که یا درشت‌اندام و در عین حال قدبلند بوده یا بازوانی تپل داشته و یا شانه‌هایشان پهن باشد.

سخن پایانی

انتخاب لباس عروس کار ساده‌تری خواهد بود اگر با فرم اندام خود آشنا باشید و به دنبال لباس‌هایی بروید که با این فرم بدن سازگاری بیشتری دارد. دانستن اشتباهاتی که نباید حین خرید لباس عروس مرتکب شوید نیز شما را یک قدم به آنچه مناسب این شب به یادماندنی زندگیتان است نزدیک‌تر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.