مجله عروس

راهنمای کامل خرید لباس عروس برای خانم‌های ریزنقش

راهنمای کامل خرید لباس عروس برای خانم‌های ریزنقش

پیدا کردن لباس عروس مناسب برای تیپ شما می تواند چالش برانگیز باشد، حتی زمانی که یک عروس ریز‌‌‌نقش باشید. هنگام خرید لباس عروس و آماده شدن برای روز بزرگ زندگی خود، ضروری است که بدانید چه سبک‌هایی باعث می‌شود شما از آنچه که هستید کوچک‌تر به نظر آیید. شما می‌بایست به دنبال آن باشید تا لباس عروس‌هایی را پیدا کنید که اندام شما را بلندتر کنند، نه پهن‌تر!

این بدان معنی است که به همان اندازه که لباس های مجلسی پف دار یا لباس های پرنسسی زیبا هستند، پارچه اضافی فقط شما را کوتاه تر نشان می دهد. برای کمک به محدود کردن گزینه‌های خود، در زیر چند نکته خرید و دستورالعمل‌های مفیدی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا راحت‌تر و بهتر لباس‌‌تان را انتخاب کنید.

راهنمای کامل خرید لباس عروس برای خانم‌های ریزنقش

بهترین گزینه‌های لباس عروس برای خانم‌های ریزنقش

وقتی نوبت به خرید لباس عروسی  برای افراد ریزنقش می رسد، اولین قانون کلی این است که از انتخاب لباس هایی که بیش از حد شلوغ هستند خودداری کنید. اگرچه هر دختری رویای لباس عروسی زیبا و شبیه سیندرلا را در سر می‌پروراند، اما یک عروس کوچک‌اندام در لباس عروس پفی کاملا محو شده و کوچک‌تر از آنچه که هست نشان داده می‌شود.

نکته کلیدی دراین سبک آن است که شما باید همه چیز را ساده نگه دارید تا مطمئن شوید که اندام شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد. از پوشیدن لباس های بیش از حد کارشده با منجوق یا پاپیون بزرگ یا تورهای بسیار بلند خودداری نمایید.

 

کدام یک از سبک‌های لباس عروس برای عروس‌های کوتاه قد مناسب است؟

سبک یا شکل لباس عامل مهمی درخوب یا بد جلوه دادن اندام شما محسوب می‌شود. در دنیای مد، سبک‌های متنوعی وجود دارد که برخی از آنها در بعضی از تیپ‌های بدنی جذاب‌تر از بقیه خود را نشان می‌دهند. برای عروس‌های کوتاه قد، چهار سبک زیر را مطرح می‌کنیم تا به انتخاب آنها برای داشتن لباسی که هم زیبا باشد و هم اندام آنها را کشیده‌تر کند کمک نماییم.

 

  1. لباس عروس مدل غلاف (Sheath): اگر خانمی ریزنقش بوده و به دنبال یک لباس عروس جذاب هستید، لباس عروس مدل غلاف برای شما مناسب است. این مدل از لباس عروس بهترین راه برای نشان دادن اندام باریک شماست. این سبک به گونه ای طراحی شده است که درزدوخت آن به صورت عمودی از شانه ها شروع شده و تا باسن ادامه دارد به همین دلیل ظاهری زیبا و در عین حال مینیمال ایجاد می کند. از آنجایی که بیشتر لباس‌های غلاف سبک وزن هستند، این مدل برای عروسی در محیط‌های مختلف مناسب است. چه در یک فضای کوچک ازدواج کنید چه در یک ساحل عجیب و غریب.

راهنمای کامل خرید لباس عروس برای خانم‌های ریزنقش

 

  1. لباس عروس‌های مدل ماهی یا شیپوری: اگر می‌خواهید لباس عروس‌‌تان کمی جذاب‌تر به نظر آید، لباس های زیبای مدل شیپوری و مدل ماهی گزینه‌های خوبی هستند. به دلیل دور کمر کشیده این مدل‌ها، این دو سبک به شما کمک می کند بلندتر به نظر برسید و انحنای بالا و پایین قسمت زانوی لباستان کمک به متعادل کردن اندام شما می‌کند. لباس عروس‌های شیپوری و ماهی برای بسیاری از تیپ‌های بدن، از جمله خانم‌های ریزنقش جذاب هستند. اگر می خواهید اندام منحنی خود را به رخ بکشید، این سبک از لباس بر روی سینه و باسن تأکید می‌کند. می‌توانید دور کمر لباس را بالاتر از کمر خود در نظر بگیرید تا پاهایتان بلندتر به نظر برسند.

راهنمای کامل خرید لباس عروس برای خانم‌های ریزنقش

  1. لباس عروس‌های مدل A-line: اگر مطمئن نیستید چه سبک لباس عروسی را انتخاب کنید، مدل A-line برای هر تیپ بدنی جذاب است. بنابراین چه درشت اندام باشید چه ریزنقش، این مدل لباس می‌تواند راحت‌ترین انتخاب شما باشد. ظاهر این لباس عروس مانند حرف A بوده و دامن آن از خط باسن شروع شده و تا مچ پا پهن می شود. عروس های ریزنقش باید به دنبال یک لباسی باشند که دور کمر آن تنگ بوده ودامن آن کلوش باشد تا زمان پوشیدن آن طول بیشتری به اندام خود اضافه کنند. این استایل نه تنها برای همه تیپ های بدنی عالی است، بلکه در هر مراسم عروسی نیز زیباست.

راهنمای کامل خرید لباس عروس برای خانم‌های ریزنقش

 

  1. لباس عروس‌های مدل کوکتیل (Cocktail): اگر دوست دارید یک لباس عروس پرنسسی داشته باشید، پس لباسی که قد آن تا بالای زانو می‌خورد می‌تواند جالب و طناز بوده و مانعی برای اندام کوچک شما نباشد. لباس‌های عروسی کوکتل پیشنهادی عالی برای یک مراسم غیررسمی‌ و فرمالیته هستند. وقتی یک لباس عروس کوتاه انتخاب می‌کنید، می‌توانید تمام تزیینات و توری‌هایی را که می‌خواهید به آن اضافه کنید. اندازه پاشنه کفش، قد تورو مدل تاج سرتان دیگر به انتخاب شما خواهد بود. این مدل همچنین برای مراسم در فضای باز و حتی عکاسی در جایی که می‌خواهید برای عکسهای عروسی‌تان به آنجا مسافرت کنید ایده‌آل بوده زیرا بسته‌بندی آن‌ بسیار راحت‌تر از لباس‌های قد بلنداست.

راهنمای کامل خرید لباس عروس برای خانم‌های ریزنقش

 

نکات کلی برای عروس‌های ریزنقش و کوتاه قد

  • استفاده از کفش پاشنه بلند: ساده ترین راه برای افزایش قد و داشتن اعتماد به نفس بیشتر در روز عروسی است. اما به یاد داشته باشید اگر عادت به استفاده طولانی مدت از کفش پاشنه‌بلند را ندارید پس از آن بهتر است فقط در زمان عکاسی‌هایتان استفاده نمایید و باقی ساعات را با کفش پاشنه متوسطی بگذرانید.

 

  • اصل ساده نگه‌داشتن: از هرگونه پارچه متضاد و دورنگ به کار رفته در لباس عروسیتان، استفاده از پف‌های بیش از حد و فنر یا تورهای بیش از حد در لباس عروس و خلاصه هر آنچه که باعث شود تا لباس شما حالت پهنی به خود بگیرد پرهیز کنید تا لباس عروسی که به تن می‌کنید شما را کشیده‌تر نشان دهد.

 

  • استفاده از خطوط عمودی در لباس: تا جاییکه امکان دارد از هیچ گونه خطوط افقی در لباستان استفاده نکنید. چین‌های عمودی روی دامن، دوخت‌های عمودی روی نیم‌تنه، و یک ردیف طولانی از دکمه‌ها در پشت لباس عروس‌تان، حالتی جذاب ایجاد می‌کند و شما را بلندتر نشان می‌دهد. اگر می خواهید کمربند نازک یا روبانی روی کمرتان داشته باشید، آن را حتما هم‌رنگ با لباستان انتخاب کنید.

 

  • یقه هفت: بهترین مدل یقه برای لباس عروس خانم‌های ریزنقش لباسی با یقه‌هفت است که باعث می‌شود بالاتنه فرد بلندتر به نظر آید، مدل یقه‌هفت با آستین‌های بلند و بندهای عمودی که در قسمت پشت لباس بکار می‌روند همگی اندام را کشیده‌تر خواهند کرد. نکته قابل توجه، عدم استفاده ازلباس عروس‌هایی است که در قسمت جلوی سینه آنها زیاد کار شده.

 

  • مدل مو: اگر لباس عروس‌تان آستین داشت پس از آرایشگر خود بخواهید تا موهای شما را شینیون و جمع کرده و تاج بگذارید و در صورتی که لباستان آستین نداشت بهتر است از مدل موی باز استفاده کنید تا در هر دو صورت ظاهری کشیده‌تر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.