مجله عروس

راهنمای انتخاب بهترین لباس عروس با توجه به اندامتان

راهنمای انتخاب بهترین لباس عروس با توجه به اندامتان

خرید لباس عروس یکی از لذتبخش‌ترین و در عین حال پرچالش‌ترین مراحل جشن عروسی به شمار می‌رود. انتخاب بهترین لباس عروس با دانستن اینکه کدام مدل مناسب اندام شماست کار ساده‌تری خواهد بود. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله از شقایق تفرشی این مساله را بشکافیم و به شما بگوییم با توجه به قد و اندامتان چه مدل لباس عروسی را تهیه کنید.

انتخاب لباس عروس بر اساس اندام

لباس عروس مناسب اندام ساعت شنی

افرادی که اندام ساعت شنی دارند اغلب کمر باریکی دارند و سرشانه و باسن آن‌ها به نسبت کمر بزرگتر است و همین شکل ساعت شنی به اندام آن‌ها می‌بخشد. این افراد مناسب‌ترین اندام را دارند یعنی تقریبا هر مدلی برایشان مناسب است. اما بگذارید نگاهی داشته باشیم به بهترین انتخاب‌ها و مواردی که باید از آن پرهیز کنید.

به دنبال لباس عروس‌هایی باشید که در کمر باریک شده و کاملا به روی اندام شما می‌نشیند. بعنوان مثال مدل‌هایی نظیر مدل ماهی و مدل ساعت شنی می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برایتان باشند. از آنجایی که اندام ساعت شنی شکلی است که عرض شانه و باسن در آن به اندازه کافی هماهنگ است بنابراین نیازی به لباسی ندارید که بخواهد هیچیک از این نقاط را بزرگتر نشان دهد. هرچند مانعی برای پوشیدن این سبک لباس‌ها برایتان وجود ندارد.

راهنمای انتخاب بهترین لباس عروس با توجه به اندامتان

لباس عروس مناسب اندام گلابی

اگر بالاتنه شما به نسبت پایین تنه‌تان لاغرتر است اندام شما گلابی شکل است. بنابراین بهتر است لباس‌ عروسی را انتخاب کنید که تعادل را در این دو ناحیه بدنتان ایجاد کند. بعنوان مثال لباسی که در پایین پفی می‌شود برای شما مناسب نیست چرا که موجب می‌شود عدم تعادل بیشتری در اندامتان به چشم بخورد. توصیه ما به شما این است که لباسی انتخاب کنید که بالاتنه شما را به نسبت آنچه است درشت‌تر نشان دهد. پس در پایین تنه می‌توانید لباسی چسبان و اندامی بپوشید و آستین را پفی انتخاب کنید. باز بودن سرشانه لباس نیز می‌تواند توجه را به بالاتنه معطوف کرده و هارمونی بیشتری در لباستان به نمایش بگذارد.

راهنمای انتخاب بهترین لباس عروس با توجه به اندامتان

لباس عروس مناسب اندام مثلثی

برخلاف اندام گلابی، اندام مثلثی در بالاتنه درشت‌تر از پایین تنه است. بنابراین برای همسان کردن اندامتان از پوشیدن لباسی که سرشانه شما را درشت‌تر نشان دهد پرهیز کنید همانند لباس سرشانه باز و در عوض لباس عروسی انتخاب کنید که از کمر به پایین کلوش می‌شود. لباس‌هایی که یقه هفت هستند و در پایین تنه پفی می‌شوند می‌توانند انتخاب مناسبی برایتان باشند. آستین حریر و لباس‌های کارشده نیز می‌توانند ظرافت بیشتری به اندام شما ببخشند.

راهنمای انتخاب بهترین لباس عروس با توجه به اندامتان

لباس عروس مناسب اندام بیضی

اندام بیضی، که به آن اندام سیبی شکل نیز می‌گویند، در افرادی دیده می‌شود که سینه‌های بزرگتر، باسن باریک و نیم تنه پرتری دارند. در حقیقت در این اندام قسمت میانی بدن گردتر است و پاها و بازوها باریک‌ترند. از پوشیدن لباس‌هایی که یقه خیلی باز دارند یا در ناحیه قفسه سینه باز هستند پرهیز کنید چرا که توجه به سایر نقاط را از بین می‌برد. همچنین بهتر است لباسی که پلیسه دارد یا در کمر بیش از اندازه کار شده است را نیز نپوشید. بهتر است به دنبال پیراهن عروسی بروید که در کمر تنگ شده و دامن آن نیز کلوش می‌شود. این مدل باعث میشود برجستگی اندام با تعادل بیشتری نمایان شود.

لباس‌هایی که یقه کار شده دارند و جزییات بیشتری در بالاتنه دارند نیز توجه به سایر نقاط بدنتان را از بین می‌برد بنابراین اگر میان تنه درشتی دارید این مدل لباس انتخاب بهتری برای شماست.

راهنمای انتخاب بهترین لباس عروس با توجه به اندامتان

لباس عروس مناسب اندام مستطیلی

اندام مستطیلی به فرم بدنی گفته میشود که از بالا تا پایین یکدست باشد و برجستگی و انحنای خاصی در آن به چشم نمی‌خورد. این بدین معناست که عرض شانه، کمر و باسن به یک اندازه است. افرادی که اندام مستطیلی دارند بهتر است از پوشیدن لباس‌ عروس‌های جذب بدن پرهیز کنند چرا که اندامشان را بدون برجستگی و یکدست نشان می‌دهد. بنابراین لباس‌های مدل ماهی انتخاب مناسبی برای این افراد نخواهد بود. برای اینکه توجه بیشتری به تعادل در اندامتان نشان دهید بهتر است لباس‌ عروس‌های پرنسسی، پیراهن عروسی که در پایین کمر گشاد و پفی می‌شود یا دامن کلوش دارند را انتخاب کنید. این مدل‌ها پایین تنه را بزرگتر نشان می‌دهند و موجب می‌شوند اندام شما برجسته و متعادل دیده شود.

راهنمای انتخاب بهترین لباس عروس با توجه به اندامتان

لباس عروس مناسب عروس‌های ریزنقش

عروس‌های ریزنقشی که قد نسبتا کوتاهی دارند بهتر است پیراهن خیلی بلند انتخاب نکنند و دامن لباسشان روی زمین کشیده نشود. نمایان شدن کفش‌ها زیر دامن لباس عروس می‌تواند موجب شود این افراد بلندتر به نظر برسند. همچنین دامن کلوش و راسته برای قد کوتاه مناسب‌تر است. یک مدل دیگر لباس عروس که مناسب افراد ریزنقش است پیراهن‌های دامن پفی کوتاه است که استایلی کلاسیک در نظر گرفته میشوند.

راهنمای انتخاب بهترین لباس عروس با توجه به اندامتان

لباس عروس مناسب عروس‌های قد بلند

این افراد نگرانی بابت قد لباس عروس خود ندارند و بدون هیچ مشکلی می‌توانند پیراهن‌های عروس بلند که تا روی زمین کشیده می‌شوند را به تن کنند. با توجه به اینکه افراد قد بلند کدام فرم بدن را دارند می‌توانند بهترین لباس عروس را برای خودشان انتخاب کنند.

راهنمای انتخاب بهترین لباس عروس با توجه به اندامتان

 خرید بهترین لباس عروس در شقایق تفرشی

جدیدترین لباس‌های عروس را مناسب با اندامتان در مزون شقایق تفرشی بیابید. انواع لباس‌های عروس خاص و متنوع با الهام از جدیدترین ترندهای روز در سایت شقایق تفرشی قابل سفارش است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.