مجله عروس

آشنایی با انواع لباس عروس

انواع لباس عروس

یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین آیتم‌های مراسم عروسی انتخاب و خرید لباس عروس خاص و کم‌نظیر است. به همین دلیل یکی از پرچالش‌ترین انتخاب‌ها و خریدهای عروسی، خرید لباس عروس مناسب و زیبا است. در دنیای مد و فشن هر روز شاهد طراحی مدل‌های جدید لباس‌های عروس هستیم. این تنوع در طرح و مدل بدون شک انتخاب را بسیار سخت می‌کند. نکته جالبی که در خصوص این لباس زیبا و سفید رویایی وجود دارد تاریخچه جذابی است که دارد. در ادامه این مقاله در مزون شقایق تفرشی ضمن بررسی تاریخچه لباس عروس، به بررسی انواع لباس عروس می‌پردازیم.

تاریخچه لباس عروس

شاید جالب‌ترین نکته در تاریخچه لباس عروس رنگ سفید این لباس باشد. لباس عروس از ابتدا با این رنگ پوشیده نمی‌شد، قبل از آن عروس و داماد بهترین‌ لباسی که داشتند را می‌پوشیدند. عروس‌های آتنی معمولا لباس‌هایی بلند با رنگ بنفش و یا قرمز روشن می‌پوشیدند. در دوران قرون وسطی بیشتر ازدواج‌های سلطنتی به سبب توسعه روابط سیاسی و ثروت انجام می‌شد. به همین دلیل لباس‌هایی که در مراسم‌های ازدواج سلطنتی و طبقه اشراف پوشیده می‌شد معمولا با پارچه‌های رنگی و گلدوزی شده و طلایی بود.

ملکه ویکتوریا در سال 1840 در ازدواجش با شاهزاده آلبرت نخستین عروسی بود که لباس عروس سفید ابریشمی و ساده پوشید و به نوعی هنجارشکنی کرد. ملکه ویکتوریا دلایل بسیار پیچیده و مهمی برای انتخاب لباس سفید عروسی داشت. در آن زمان که ازدواج‌ها بیشتر نوعی روابط و پیوند سیاسی بودند، ملکه ویکتوریا با عشق ازدواج کرد. به همین دلیل برای نشان دادن این نکته مهم از حالت سلطنتی دور شد و با انتخاب رنگ سفید برای لباس عروسش تحول بزرگی را به وجود آورد. از آن زمان رنگ سفید نماد عشق و صداقت شد و انواع لباس عروس سفید شد. در طول زمان و با پیشرفت صنعت مد لباس‌ عروس در انواع مدل‌های مختلف طراحی شد.

پیش از آشنایی با انواع طرح‌های لباس عروس، با انواع مدل لباس عقد نیز آشنا شوید.

آشنایی با انواع لباس عروس

لباس عروس در انواع مدل‌های مختلف این روزها طراحی و دوخته شده است. همین تنوع بی نظیر در میان لباس‌های عروس انتخاب را بسیار سخت و پیچیده می‌کند. مهم‌ترین نکته که می‌تواند به شما در انتخاب یک لباس عروس خاص کمک کند توجه به فرم اندام و نوع استایلتان است. اگر لباس عروسی متناسب با فرم اندام‌تان تهیه کنید، بدون شک و به زیبایی در مجلس عروسی می‌درخشید. برخی از انواع لباس عروس عبارتند از جمله لباس عروس پرنسسی، لباس عروس کوتاه، لباس عروس ماهی و لباس عروس دنباله دار. هرکدام از این لباس‌ها را می‌توانید در مدل‌های مختلفی مانند دکلته، یقه هفت، آستین دار، بندی و…. تهیه کنید.

طرح‌های مختلف انواع لباس عروس ایرانی | لباس عروسی مجلل و باشکوه با دامنی پف دار
طرح‌های مختلف انواع لباس عروس ایرانی | لباس عروسی مجلل و باشکوه با دامنی پف دار

لباس عروس ایرانی

بدون شک تنوع طرح و مدل انواع لباس عروس ایرانی بسیار بیشتر است. لباس‌های عروس ایرانی بیشتر از نوع لباس عروس‌های پرنسسی است. از آنجایی که عروس‌های ایرانی دوست دارند تا در شب عروسی همانند یک پرنسس و ملکه بدرخشند ترجیح می‌دهند تا لباس‌هایی با دامن بسیار پف انتخاب کنند. البته این روزها در ایران لباس عروس‌های پوشیده و آستین دار بسیار ترند و مد شده است. لباس عروس‌های ایرانی بر خلاف مدل‌های اروپایی و آمریکایی معمولا با پارچه‌هایی مروارید دوزی شده و یا تزئین شده با گیپور و دانتل طراحی می‌شوند. البته لباس عروس ساده هم این روزها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اما معمولا عروس‌های ایرانی ترجیح می‌دهند تا لباس عروسی مجلل و باشکوه با دامنی پف دار و پرنسسی بپوشند.

انواع لباس عروس ساده | لباس عروس ساده و بدون زرق و برق و در عین حال شیک
انواع لباس عروس ساده | لباس عروس ساده و بدون زرق و برق و در عین حال شیک

لباس عروس ساده

یکی از انواع لباس عروس، مدل‌ها و طراح‌های ساده هستند. همانطور که گفتیم معمولا مدل‌های لباس عروس اروپایی و آمریکایی ساده و بدون زرق و برق هستند. اروپایی‌ها ثابت کردند که برای درخشیدن در مجلس عروسی و باشکوه بودن لزوما نباید لباس عروس بسیار کار شده و گلدوزی شده باشد. بلکه با لباس عروس ساده و شیک هم می‌توان زیبا و درخشان بود. ازهمین‌رو کم کم لباس‌های عروس ساده به عنوان پرطرفدارترین مدل‌های لباس عروس ترند شد.

چرا لباس عروس ساده مورد استقبال قرار گرفت؟

لباس عروس ساده در کنار شیک بودن و زیبایی نوعی متانت و وقار را نشان می‌دهد. به همین دلیل بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. معمولا این مدل از انواع لباس عروس ساده از پارچه‌های حریر و ساتن دوخته می‌شوند؛ زیرا ایستایی بسیار خوبی دارند و همچنین جلوه خاصی به لباس می‌دهند. بسیاری از عروس‌ها در مراسم‌های کوچک و خودمانی این مدل لباس را، به عنوان لباس فرمالیته ترجیح می‌دهند.

انواع لباس عروس جدید 2023 | لباس عروس‌های کار شده با ظرافت
انواع لباس عروس جدید 2023 | لباس عروس‌های کار شده با ظرافت

لباس عروس جدید 2023

در سال 2023 طرح و مدل انواع لباس عروس جدید مجموعه‌ای از لباس‌های عروس ساده و یا کار شده است. یکی از ترندها و جدید‌ترین مدل لباس عروس 2023 لباس‌های عروس با طرح‌های گلدار است. پارچه‌های لباس عروس گل‌دار به این دلیل که نمادی از ظرافت و زیبایی را نشان می‌دهد، بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

طرح‌های متفاوت لباس عروس 2023

یکی از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین انواع لباس عروس که در سال 2023 مد شده است، لباس عروس‌های دو تکه است. برای عروس‌های جسوری که می‌خواهند لباس عروسی خاص و متفاوت باشند انتخاب این مدل ترند جدید گزینه خوبی است. از زیباترین ترندها و لباس‌های عروس جدید 2023 لباس‌هایی در سبک قرن بیستم است که دوباره مد شده‌اند. لباس‌های این دهه با انواع کریستال، منجوق، پولک، گیپور و مروارید تزئین شده‌اند. این مدل‌ لباس‌های عروس نشان دهنده یک استایل با شکوه و مجلل است که در سال 2023 بسیار پرطرفدار هستند.

انواع لاس عروس لاکچری | لباس عروس‌های دنباله دار و خاص
انواع لاس عروس لاکچری | لباس عروس‌های دنباله دار و خاص

لباس عروس لاکچری

برای اینکه در مراسم عروسی به خوبی دیده شوید و با شکوه‌تر به نظر برسید، باید در انتخاب لباس عروس، لباسی را انتخاب کنید که شیک و لاکچری باشد. با توجه به نوع اندام می‌توانید یک لباس عروس لاکچری با دامن پف داری که در قسمت کمر و بالاتنه مروارید دوزی شده است انتخاب کنید.

طرح‌های مختلف لباس عروس لاکچری

لباس عروس‌های دنباله دار این روزها به عنوان یک لباس عروس لاکچری و خاص شناخته می‌شوند. همچنین شما می‌توانید برای اینکه مجلل‌تر به نظر برسید از انواع لباس عروس لاکچری و شیکی که با پارچه‌های لمه و شاین‌دار دوخته می‌شوند استفاده کنید. لباس عروسی که می‌پوشید باید با طراحی خاص و متفاوت باشد و با گیپور یا کریستال تزئین شده باشد تا شما را شیک‌تر و لاکچری نشان دهد.

انواع لباس عروس کوتاه | لباس عروس خاص و جوان پسند
انواع لباس عروس کوتاه | لباس عروس خاص و جوان پسند

لباس عروس کوتاه

لباس عروس معمولا بلند و حتی دنباله دار است اما در حرکتی متفاوت برخی عروس‌ها لباس عروس کوتاه را انتخاب می‌کنند. لباس عروس کوتاه خیلی زود به عنوان یک لباس خاص و زیبا به محبوبیت رسید و در طرح‌های مختلف طراحی و تولید شد.

لباس عروس کوتاه برای چه کسانی مناسب است؟

لباس عروس کوتاه برای کسانی که اندام ظریف و زیبایی دارند مناسب است؛ چراکه اندامشان در این مدل لباس عروس به خوبی دیده می‌شود. البته این مدل در بین انواع لباس عروس بیشتر برای فرمالیته استفاده می‌شود. اما به این دلیل که لباس‌های عروس کوتاه نشانگر نشاط و شادابی و جوانی بیشتر هستند، از انتخاب‌های هر عروس جوان و خاص پسندی است.

انواع لباس عروس بر اساس نوع دامن

طرح‌های انواع لباس عروس یک قانون کلی برای طراحی و دوخت ندارند و بیشتر بر اساس سلیقه افراد طراحی و دوخته می‌شوند. بالاتنه و دامن لباس عروس را می‌توان در انواع مختلف و در مدل‌های متنوعی طراحی کرد. معمولا در طراحی دامن عروس به نوع پارچه و فرم اندام عروس توجه می‌شود و بر اساس این موارد لباس عروسی مناسب دوخته می‌شود. دامن‌های لباس عروس را می‌توان به ۵ یا ۶ دسته کلی تقسیم کرد.

انواع لباس عروس کلوش
لباس عروس کلوش با پارچه‌های متنوع و کارشده

دامن لباس عروس کلوش

از دوست داشتنی‌ترین مدل‌ها و انواع لباس عروس، لباس عروس‌هایی با دامن کلوش و پف دار است. این مدل دامن لباس عروس با پارچه‌های تور با حاشیه کار شده زیبایی و جلوه لباس عروسی شما را دو چندان می‌کنند. معمولا این مدل دامن لباس عروس برای افرادی که پایین تنه چاق‌تری دارند گزینه بسیار مناسبی است. همچنین برای افرادی که کمر باریکی دارند و کمی لاغر اندام هستند پوشیدن لباس عروسی با دامن کلوش ظرافت کمر و اندام را بهتر نشان می‌دهد.

انواع لباس عروس نیم کلوش
لباس عروس‌ با دامن نیم کلوش و پف دار

دامن لباس عروس نیم کلوش

برخی عروس خانم‌ها ترجیح می‌دهند برای اینکه راحت‌تر باشند از مدل دامن نیم کلوش در لباس عروسی استفاده کنند. لباس عروس با دامن نیم کلوش پف کمتری نسبت و دامن‌های کلوش و پرنسسی دارد و برش خاصی ندارد. این مدل دامن لباس عروس را معمولا با پارچه‌های دانتل و یا حریر کار شده می‌دوزند.

انواع لباس عروس پیلی دار
لباس عروس پیلی دار و پف دار با شکوه و جلوه خاص

دامن لباس عروس پیلی دار

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های و انواع لباس عروس، لباس عروسی با دامن پیلی‌دار است. لباس‌های عروس با دامن پف دار و حتی ساده را می‌توان به شکل پیلی دار دوخت. این مدل دامن لباس عروس شکوه و جلوه خاصی به لباس می‌دهد و می‌توان آن را با انواع پارچه‌ها تهیه کرد. پارچه‌های ساده و گیپوردار برای این مدل دامن لباس عروسی بسیار زیبا هستند. پیلی‌های یک اندازه و هماهنگ دامن لباس عروس شما را پف‌دارتر و پرنسسی‌تر نشان می‌دهند. همچنین این مدل دامن لباس عروس در هنگام رقصیدن جلوه بی نطیر و باشکوهی به شما می‌دهد.

انواع لباس عروس دو دامنه
لباس عروس دو دامنه | ترندهای جدید انواع لباس عروس

لباس عروس دو دامنه

برخی عروس خانم‌ها دوست دارند در این شب رویایی زندگی‌شان خاص و متفاوت با دو استایل مجزا دیده شوند. لباس عروس‌ دو دامنه از ترندهای جدید انواع لباس عروس است که استایل و مدلی خاص دارد. لباس عروس‌های دو دامنه به استایل و فرم بدن شما حجم می‌دهد. در بیشتر طراحی‌ها دامن زیرین را از دامن مدل ماهی انتخاب می‌کنند و برای دامن رویی از دامن‌هایی با جنس تور یا ساتن و به صورت کاملا آزاد استفاده می‌کنند. در لباس عروس‌های دو دامنه به این دلیل که دامن رویی همه لباس را در برنمی‌گیرد و فقط قسمت پشتی لباس است، باعث می‌شود تا فرم اندام شما برجسته‌تر و زیباتر دیده شود.

انواع لباس عروس فنردار
لباس عروس فنردار لباس عروس خوش فرم و زیبا

دامن لباس عروس فنر دار

یکی از مدل‌های دامن‌های انواع لباس عروس، دامن لباس عروس فنردار است. برای اینکه دامن لباس عروس شما خوش فرم‌تر و زیباتر باشد باید در زیر آن از ژپون یا دامن فنردار متناسب با مدل لباس استفاده کنید. دامن‌های فنردار را معمولا با پارچه‌های حریر و توری سبک می‌دوزند. در دوخت دامن فنردار با توجه به مدل لباس عروسی که انتخاب شده است از چند فنر و چند لایه تور هم استفاده می‌شود. در انتخاب دامن فنردار یا ژپون باید به مقداری که دوست دارید دامن لباستان پف باشد توجه کنید و دامن فنردار متناسب با آن را انتخاب کنید تا لباس عروس شما ایستایی خوب و خوش فرمی داشته باشد.

سخن نهایی

لباس عروس یک لباس رویایی است که هر دختری آرزوی پوشیدن چنین لباسی را دارد. تنوع بی نظیری که در مدل‌های لباس عروس است انتخاب را کمی دشوار می‌کند. برای خرید لباس عروس شیک و مناسب با هر سلیقه‌ای می‌توانید با مراجعه به مزون شقایق از میان انواع لباس عروس بهترین را انتخاب کنید. علاوه بر لباس عروس، خرید اکسسوری عروس و خرید توربان و تاج و تل از آیتم‌های ضروری هستند که به باشکوه‌تر شدن و زیباتر جلوه کردن لباس شما در شب عروسی کمک می‌کنند. همچنین برای عروس‌هایی که می‌خواهند پوشیده‌تر باشند انتخاب و خرید یقه حجاب بسیار گزینه مهم و ضروری است. همه‌ی این آیتم‌های ضروری را می‌توانید به آسانی از مزون شقایق تهیه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.