مجله عروس

لباس عروس دو دامنه: یک پیراهن زیبا با دو استایل متفاوت

لباس عروس دو دامنه: یک پیراهن زیبا با دو استایل متفاوت

درخشش در مراسم عروسی یکی از رویاهاییست که عروس‌ها در سر دارند که تحقق یافتن آن در انتخاب لباس عروسی است که در این شب به یاد ماندنی به تن می‌کنند. اما برخی نیز دوست دارند در این شب در دو استایل متفاوت دیده شوند و بتوانند عکس‌های یادگاری بیشتری بگیرند. همین موجب شده لباس عروس دو دامنه یا پیراهن overskirt به یکی از ترندهای محبوب تبدیل شود. با ما همراه باشید تا مروری به این نوع لباس‌ها داشته باشیم و ببینیم با انتخاب چنین لباسی چه چیز عایدتان می‌شود.

مروری بر تاریخچه پیراهن‌های دو دامنه

پیش از اینکه بخواهیم نگاهی به تاثیری که این مدل لباس‌ها بر ظاهر و اندام شما خواهند داشت بیندازیم، مروری به تاریخچه چنین لباس‌هایی خواهیم داشت. به گذشته که بازگردیم اولین پیراهن‌های دو دامنه را در اوایل سال 1850 در انگلستان خواهیم دید. در آن دوره، دامن رویی از جنس تور بوده و بلندتر از دامن زیرین دوخته می‌شده است. همین موجب می‌شد پیراهن دو دامنه برای مجالس رسمی و میهمانی‌های مجلل در آن دوره مورد استفاده قرار بگیرد.

اگرچه در گذشته طرح‌های دو دامنه در اصل دو دامن با دو جنس متفاوت روی هم بودند اما امروزه طرح‌هایی که نام دو دامنه را یدک می‌کشند لزوما شامل دو دامن نیستند بلکه یک دامن به روی یک شلوار نیز با همین نام خوانده می‌شود. شاید برایتان عجیب و غیرمعمول به نظر برسد که یک پیراهنی به تن کنید که همزمان هم دامن دارد هم شلوار اما وقتی به کاربرد و زیبایی آن نگاه کنید نظرتان تغییر خواهد کرد. لباس‌های دو دامنه نه تنها برای میهمانی مناسبند بلکه از جمله محبوب‌ترین طرح‌ها برای لباس عروس هستند.

علاوه بر اینها، لباس‌های دو دامنه یا overskirt امروزه شامل دو مدل لباس میشوند. این بدین معناست که لایه دامن رویی در اغلب مواقع جداشدنی است و با جدا شدن آن شما یک پیراهن ساده یا یک اورال خواهید داشت و با اضافه شدن آن لباس ساده شما به یک پیراهن زیبای عروس تبدیل خواهد شد.

لباس عروس دو دامنه: یک پیراهن زیبا با دو استایل متفاوت

آیا لباس عروس دو دامنه انتخاب مناسبی است؟

ابتدا در نظر داشته باشیم اولین قدم در انتخاب لباس عروس، شناخت فرم بدن و انتخاب پیراهن عروس بر اساس فرم بدنتان است. با دانستن این قوانین، ببینید آیا لباس عروس دو دامنه برایتان مناسب است؟

لباس عروس دو دامنه به اندام شما حجم می‌دهد

اولین نکته‌ای که می‌توان درباره پیراهن‌های دو دامنه گفت، حجمی است که به اندام شما می‌بخشند. معمولا دامن زیرین مدل راسته یا مدل ماهی انتخاب می‌شود و دامنی که روی آن قرار می‌گیرد یا توری است یا ساتن و به شکلی آزاد روی دامن قرار می‌گیرد. علاوه بر اینها، دامن رویی معمولا کامل نیست و فقط پشت لباس را در بر می‌گیرد همین مساله موجب می‌شود فرم اندامتان در لباس عروس برجسته‌تر و جذاب‌تر دیده شود. بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که پایین تنه کوچکتری نسبت به بالاتنه دارید و پوشیدن پیراهن‌های پفی برایتان دشوار است، لباس عروس دو دامنه می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد چرا که هم به نسبت لباس پفی سبک‌تر است هم در عین حال به اندامتان فرمی جذاب می‌بخشد.

لباس عروس دو دامنه: یک پیراهن زیبا با دو استایل متفاوت

دو مدل لباس متفاوت خواهید داشت

تا به حال به این فکر کردید که برای مراسم عروسیتان دو لباس داشته باشید؟ در اغلب مواقع پیراهن‌های دو دامنه دارای یک لایه دامن جداشدنی هستند. یعنی دامن رویی به پیراهن یا اورال متصل می‌شود و شما هرزمان که بخواهید می‌توانید آن را جدا کنید و استایلی متفاوت داشته باشید. همین مساله موجب می‌شود بتوانید برای مراسم عقد و عروسی، یک لباس را انتخاب کنید و با اضافه کردن دامن به روی پیراهنتان به آن شکل متفاوتی بدهید. در این صورت در هزینه خرید دو لباس متفاوت برای دو مراسم متفاوت صرفه جویی کرده‌اید.

برای عکاسی فرمالیته  مناسب است

همانطور که برای مراسم عروسی داشتن دو مدل لباس برایتان جذاب خواهد بود، برای عکاسی فرمالیته نیز انتخاب خوبی خواهد بود چرا که فقط با جدا کردن یک لایه دامن روی لباستان می‌توانید عکس‌های متفاوت با یک استایل متفاوت بگیرید. علاوه بر اینها، در برخی مواقع ممکن است دامن لباستان طی عکاسی فرمالیته در اثر کشیده شدن روی زمین کثیف شود، در این صورت شما فقط می‌توانید لایه دامن را از لباس جدا کرده و به خشکشویی بفرستید. همچنین پوشیدن پیراهن‌هایی که یک دامن روی یک اورال هستند نیز یک ایده جدید و خلاقانه برای استایل‌های فرمالیته خواهد بود.

لباس عروس دو دامنه: یک پیراهن زیبا با دو استایل متفاوت

لباس عروس دو دامنه یکی از ترندهای سال 2022 خواهد بود

به طور کلی پوشیدن لباس‌ها با کاربردهای متفاوت این روزها بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته است. این که بتوانید یک لباس بخرید اما در اصل دو مدل لباس داشته باشید چیزی است که هرروز طرفداران بیشتری کسب کرده و در دنیای مد مورد توجه قرار گرفته است. لباس عروس دو دامنه نیز از این قاعده مستثنی نیست، بخصوص اگر دامن رویی قابل جدا شدن باشد و امکان ایجاد یک استایل جدید برای عروس داشته باشد. علاوه بر دامن جداشدنی، آستین و یقه جداشدنی نیز از جمله طرح‌هایی هستند که در سالهای اخیر برای لباس عروس مورد استقاده قرار گرفته‌اند. مزون شقایق تفرشی تمامی مدل‌های لباس عقد و عروسی را با پیروی از جدیدترین ترندهای روز دنیای مد طراحی می‌کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.