مجله عروس

نحوه تزیین ست بله برون به بهترین شکل ممکن

نحوه تزیین ست بله برون

در طی مراحل و پروسه مراسم های ازدواج بر طبق رسوم و سنت‌های قدیمی ایرانی قبل از ازدواج باید مراسم بله برون صورت بگیرد. مراسم بله برون یک مراسم سنتی است که در طی آن هدایایی برای عروس تهیه می‌شود. برای این منظور از قدیم رسم این بوده است که مادر و یا خواهر داماد این هدایا را تزئین کنند تا ست بله برون را به زیبا‌ترین شکل ممکن برای عروس ببرند. این روزها عروس‌ خانم‌ها بیشتر به نوع تزئین و دیزاین هدایای بله برون اهمیت می‌دهند. به همین دلیل خانواده داماد نهایت تلاشش را می‌کند تا یک ست بله برون زیبا با به‌روزترین تزئینات را برای مراسم آماده کند. در ادامه از مجله عروس شقایق تفرشی با یک راهنمای کامل در خصوص تزئین هدایای بله برون به سبک‌های زیبا و خاص با ما همراه باشید.

تزئین وسایل بله برون 1402

تزیین ست بله برون جدید
بخشی از وسایل ست بله برون و عقد مثل کله قند،خودکار و قرآن

لباس مناسب بله برون

معرفی بهترین لباس ها مناسب مراسم بله برون و نامزدی

تزئین ست بله برون کاری است که بسیار به خلاقیت و ایده‌های نو نیاز دارد. همچنین در تزئین وسایل بله برون به مد و ترندهای سال باید توجه داشته باشید. سعی کنید از تزئینات متناسب با مد روز و جدید بله برون در سال 1402 استفاده کنید. برای مثال این روزها برای تزئین وسایل بله برون 2023 از باکس‌های شیشه‌ای زیبایی استفاده می‌شود. باکس‌های شیشه‌ای ایده‌ای جدید و لاکچری برای تزئین ست بله برون هستند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ای که دارید باکس‌های شیشه‌ای مکعبی و یا استوانه‌ای را در اندازه‌های مختلف تهیه کنید. اگر از انواع گل‌های طبیعی در گل‌آرایی و تزئین باکس استفاده کنید، ست بله برون لوکس و زیبایی خواهید داشت.

تزیین سینی بله برون

همان‌طور که گفتیم بر طبق رسومات و سنت‌های قدیمی ایرانی، خانواده داماد برای مراسم بله‌برون لازم است هدایایی در نظر بگیرند. این هدیه‌ها می‌تواند شامل: گل، شیرینی، انگشتر نشان، چادر عروس سفید، کیف و کفش، روسری، مانتو و پارچه لباس مجلسی و…. باشد. درگذشته و حتی امروزه خانواده داماد این هدیه‌ها را در یک سینی قرار می‌دهند و با انواع پارچه‌های ساتن رنگی و روبان‌های بلند و انواع گل‌های طبیعی تزئین ست بله برون را انجام می‌دهند.

تزئین سینی بله برون
2 مدل ست بله برون و عقد در مزون شقایق تفرشی

توربان حجاب چیست؟

معرفی توربان حجاب و معرفی انواع مدل از توربان

برای تزئین سینی بله برون در کنار پارچه‌های رنگی و زیبا گل‌آرایی با گل‌های طبیعی سینی بله برون شما را به بهترین شکل ممکن نشان می‌دهد. البته امروزه تزئینات بسیار شکیل‌تر و ایده‌های خلاقانه‌تری در تزئین ست بله برون وجود دارد.

تزیین سینی بله برون با تور

تزیین سینی بله برون با تور
تزیین سینی بله برون و عقد

لباس فرمالیته چیست؟

بهترین مدل های لباس فرمالیته عروس

همیشه لباس تور سفید عروس بیانگر و یادآور مراسم عروسی است. اگر به دنبال یک ایده خاص و نوستالژی برای تزئین ست بله برون می‌گردید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً برای تزئین سینی بله برون از تور استفاده کنید. استفاده از تور‌های سفید و یا رنگی می‌تواند با یادآوری مراسم عروسی و لباس‌های توری و زیبای عروس جلوه مفهومی و خاصی به تزئینات هدیه‌های شما بدهد. حتی می‌توانید تور سفید را به‌جای اینکه در زیر هدایا قرار دهید به طرز خلاقانه‌ای بر روی هدایا بگذارید و تزئین کنید. اگر می‌خواهید سینی بله برون شکیل‌تر و زیباتری داشته باشید سعی کنید برای تزئین ست بله برون خلاقیت و ایده‌های نو به خرج دهید.    

تزیین سبد بله برون

تزیئین سبد بله برون
تزیین سبد بله برون با گل کوچک

مدل لباس خواستگاری

بهترین مدل های لباس مناسب مراسم خواستگاری

در بیشتر مراسم‌های بله برون برای تزئین ست بله برون بیشتر مواقع خانواده داماد استفاده از سبد‌های حصیری و تزئین آن‌ها را انتخاب می‌کنند. از مزایای انتخاب سبد برای هدایای بله برون این است که شما می‌توانید متناسب با حجم هدیه سبد را در اندازه‌های مختلف تهیه کنید و هر وسیله و هدیه‌ای را به‌صورت جداگانه و راحت در آن بگذارید. همچنین می‌توانید برای اینکه سبد شما زیبایی و جلوه‌ بیشتری داشته باشد، درون سبد از پوشال‌های رنگی و قلب‌های شیشه‌ای کوچک استفاده کنید و بعد هدایا را داخل سبد قرار دهید. حتی می‌توانید تور‌های سفید و رنگی را به شکل ماهرانه‌ای بر روی سبد قرار دهید. اگر می‌خواهید تزئین ست بله برون شما با سبد زیباتر به نظر بیاید می‌توانید دسته‌های سبد را با انواع گل‌های طبیعی تزئین کنید و یا دورتادور دسته سبدها را روبان‌های مخمل و یا طرح‌دار بپیچید.

تزیین قفس بله برون

تزیین قفس بله برون
2 مدل قفس بله برون

بهترین دسته گل های عروسی

معرفی بهترین دسته گل های مناسب مراسم عروسی

امروزه تزئین ست بله برون با ایده‌ها و روش‌های خلاقانه و زیبایی انجام می‌شود. استفاده از باکس‌های شبیه به قفس از ترندهای این روزها در تزئین هدایای بله برون است. استفاده و تزئین قفس بله برون یک ایده ناب و بسیار ساده است. باکس‌های شبیه به قفس در طراحی بسیار زیبا و ظریف در رنگ‌ سفید با تزئیناتی مانند پروانه و یا قلب آماده شده‌اند. تنها کاری که شما باید انجام دهید گذاشتن هدیه‌های بله برون درون این قفس‌ها است. البته برای زیباترشدن و تزئین قفس بله برون می‌توانید بر روی میله‌های بالایی قفس با گل‌های طبیعی خاص و زیبا مانند انواع رز، لیلیوم و…. گل‌آرایی کنید. این کار جلوه قفس بله برون شما را دو چندان می‌کند و از سادگی و یک نواختی آن کم می‌کند.

تزیین نقل بله برون

تزیین نقل بله برون
3 مدل نقل بله برون در مزون شقایق تفرشی

توربان عروس

خرید بهترین توربان های مجلسی و عروس

یکی از مواردی که برای مراسم بله برون در میان هدایا تهیه می‌شود نقل و نبات است. نقل و نبات نشان‌دهنده شیرینی ازدواج هستند که در میان هدایای بله برون قرار می‌گیرند و در کنار تزئین ست بله برون به شیوه‌های خاص و خلاقانه‌ای تزئین می‌شوند. یکی از ایده‌های متداول و رایج برای تزئین نقل بله برون، استفاده از پارچه‌های توری طرح دار است. به این صورت که مقداری نقل را در وسط تکه‌ای تور قرار دهید و اضافه‌های پارچه را به سمت بالا جمع کنید و با یک روبان ببندید. می‌توانید نقل‌ها را در قالب‌های قلبی شکل قرار دهید. با استفاده از یک پاپیون و گل کوچک تزئین نقل بله برون را تکمیل کنید.

تزیین شیرینی بله برون

تزیین شیرینی بله برون
شیرینی سفارشی مناسب بله برون و عروسی

خرید لباس عروس

خرید بهترین لباس عروس ایرانی

در مراسمات مربوط به ازدواج مانند خواستگاری و بله برون همیشه شیرینی به عنوان یک عنصر اصلی بوده است. در مراسم بله برون خانواده داماد در کنار هدایای بله برون باید شیرینی هم ببرند. انتخاب شیرینی مناسب برای بله برون کمی سخت است. برای مراسم بله برون بهتر است از شیرینی‌های خشک و کمی کوچک مانند شیرینی پاپیون، شیرینی ساق عروس، شیرینی فلورانس و یا شیرنی روتکا استفاده شود. در کنار تزئین ست بله برون باید جعبه و بسته بندی شیرینی بسیار خاص و شکیل تزئین شود. می‌توانید با روبان‌های توری و بندهای مرواریدی شیرینی بله برون را تزئین کنید.

تزیین ست بله برون چادر و پارچه

تزیین ست بله برون چادر و پارچه
تزیین پارچه چادر بله برون عروس

کت و شلوار عقد محضری

خرید ست کت شلوار عقد زنانه

چادر سفید عروس یکی از مهم‌ترین و فراموش نشدنی‌ترین هدایای بله برون برای عروس است.  بر طبق رسوم و سنت‌های قدیمی چادر عروس در شب بله برون با توجه به قد عروس به نشانه سفیدبختی برش داده می‌شود. برای تزئین ست بله برون چادر عروس می‌توانید ایده‌های جالب و خلاقانه‌ای به کار ببرید. یکی از رایج‌ترین نوع تزئینات برای چادر عروس پیچیدن چادر و پارچه عروس به‌صورت گل است. حتی می‌توانید در تزئین چادر و پارچه بله برون از گل‌های طبیعی و ربان‌های حریر و توری نیز استفاده کنید تا چادر و پارچه عروس شکیل‌تر و با جلوه بهتری به نظر بیایند.

تزیین جای انگشتر و نشان

تزیین جای انگشتر نشان
جای انگشتر نشان بله برون

خرید لباس عقد

خرید بهترین لباس ها مناسب عقد کنون

اصلی‌ترین و اساسی‌ترین هدیه برای مراسم بله برون انگشتر نشان است. انگشتر نشان یک انگشتر ساده و در بیشتر مواقع تک نگین و متفاوت از حلقه ازدواج است. انگشتر نشان را بعد از گرفتن جواب بله در مراسم بله برون دست عروس می‌کنند. به همین دلیل مهم‌ترین قسمت تزئین ست بله برون تزئین جای انگشتر نشان است. بهتر است به‌جای جعبه‌های ساده انگشتر از باکس‌ها و ایده‌ای امروزی برای تزئین جای انگشتر نشان استفاده کنید. مثلا شما می‌توانید از باکس‌های در دار شیشه‌ای کوچک استفاده کنید و درون این باکس‌ها را با گلبرگ‌های گل رز قرمز پر کنید و انگشتر نشان را روی گلبرگ‌ها بگذارید. حتی می‌توانید با گل‌آرایی جعبه‌های چوبی کوچک یک جای انگشتر نشان زیبا و خاص را تزئین کنید.

تزیین ست بله برون با مروارید

تزیین ست بله برون با مروارید
تزئین ست بله برون با مروارید در مزون شقایق تفرشی

لباس فرمالیته عروس

خرید بهترین لبلاس ها مناسب کلیپ فرمالیته

مروارید سفید هم از آیتم‌هایی است که یادآور عروسی و لباس عروس است. برای اینکه تزئین ست بله برون را زیباتر و درخشان‌تر کنید. می‌توانید از بندهای مروارید یا دانه‌های جداگانه مروارید استفاده کنید. اگر از باکس شیشه‌ای استفاده می‌کنید، بهترین گزینه برای تزئین ست بله برون مروارید است. به راحتی می‌توانید با بندهای مروارید یا چسباندن مروارید بر روی باکس ست بله برون متفاوت و زیبایی تزئین کنید. همچنین می‌توانید بندهای مروارید را به‌صورت خلاقانه‌ای از بالای باکس‌های شبیه قفس به سمت پایین آویزان کنید و با گل این بندها را تکمیل و تزئین کنید. در خصوص تزئین وسایل بله برون با مروارید ایده‌های زیادی وجود دارد که به خلاقیت شما بستگی دارد.

تزیین ست بله برون با گل و پارچه ترمه

از زیباترین کارهایی که برای تزئین ست بله برون می‌توانید انجام دهید، استفاده از گل برای تزئین سبد و باکس‌های مختلف استفاده کنید. استفاده از انواع گل‌های طبیعی در تزئین باکس‌های هدایای بله برون جلوه بی نظیری به هدایای شما می‌دهد. حتی می‌توانید پارچه‌ها و روبان‌های توری را به‌صورت گل درست کنید و در تزئین ست بله برون از آن استفاده کنید.

تزیین ست بله برون با ترمه و گل
تزیین ست بله برون با ترمه و گل

خرید دسته گل مصنوعی عروس

بهترین دسته گل های مصنوعی عروسی

برای کسانی که علاقه دارند تزئین هدایای بله برون را به‌صورت کلاسیک و سنتی‌تر درست کنند. استفاده از پارچه‌های ترمه گزینه بسیار مناسبی است. برای تزئین ست بله برون با پارچه ترمه می‌توانید در کف سینی و یا باکس‌های بله برون از پارچه‌های ترمه و سنگ دوزی شده استفاده کنید و سپس هدایا را بر روی پارچه بچینید. این ایده تزئین برای بله برون بسیار زیبا و متفاوت است.

تزیین بله برون جدید

از دیگر تزئینات بله برون جدید که بسیار متفاوت و خاص است. استفاده از لامپ‌های ریسه‌ای کوچک در تزئین ست بله برون است. برای زمانی که شما می‌خواهید هدایای بله برون جلوه بهتری داشته باشند و به زیباترین شکل ممکن بدرخشند، لامپ‌های ریسه‌ای بسیار عالی هستند. تزئین وسایل بله برون با این لامپ‌های کوچک درخشان از ایده‌های جدید است. سعی کنید از لامپ‌های ریسه‌ای در اندازه بسیار ریز برای تزئین استفاده کنید. اگر این لامپ‌های ریسه‌ای را لابه لای گلبرگ‌های گل‌های طبیعی در تزئین ست بله برون استفاده کنید،‌ تزئینات شما درخشان‌تر و شکیل‌تر به نظر می‌آید.

خرید ست بله برون

مزون شقایق به عنوان یک مرکز خرید ست بله برون انواع ست‌های زیبا و خاص تزئین شده با گل و تور و… را در اختیار شما قرار می‌دهد. بعد از خرید و تزئین ست بله برون خرید‌ برای عروسی مانند خرید لباس عروس و خرید اکسسوری عروس بسیار مهم و چالش برانگیز است. ما در مزون شقایق با معرفی انواع اکسسوری عروس در انتخاب و خرید زیباترین اکسسوری‌ها به کمک شما آمده‌ایم. شما با خرید از مزون شقایق به عنوان یک عروس زیبا و شیک در مراسمتان همواره می‌درخشید.

آخرین مطالب مجله عروس وب سایت شقایق تفرشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.