مجله عروس

توربان چیست؟

توربان چیست؟

توربان یا کلاه حجاب درواقع نوعی سربند است که از تنوع زیادی در طرح و رنگ، برخوردار است. اگر دوست دارید که در مجالس و مهمانی‌های مختلف باحجاب باشید، می‌توانید از کلاه حجاب استفاده کنید. توربان در عین زیبایی بی‌نظیری که دارد، برای پوشاندن موهای سر بانوان به کار می‌رود و در عین اینکه چهره آن‌ها را بسیار زیبا می‌کند، موها را نیز می‌پوشاند. ضمناً، کلاه حجاب و یا توربان مثل روسری و یا شال، گردن شما را نمی‌پوشاند.

بنابراین اگر برایتان اهمیت دارد که حجاب کاملی داشته باشید، باید لباس‌هایی را انتخاب کنید که یقه‌های ایستاده دارند. همچنین شکل توربان به‌گونه‌ای است که می‌توانید موهای خود را به طور کامل در آن قرار دهید. جنس آن نیز می‌تواند جین، نخی، ساتن، لمه و… باشد. در ادامه مقاله به بررسی بیشتر توربان و یا کلاه حجاب می‌پردازیم.

تاریخچه توربان
توربان یک کلاه زیبا برای مجالس

تاریخچه توربان

در مورد تاریخچه توربان باید بگوییم که درگذشته توربان‌ها برای مقاصد مذهبی و در کشور نیجریه مورداستفاده قرار می‌گرفتند؛ اما امروزه این کلاه‌های حجاب زیبا، در دنیای مد بسیار محبوب شده‌اند. شاید درگذشته تنها حجاب برایشان مهم بوده و زیبایی همراه با آن معنای خاصی نداشت؛ به همین دلیل کلاه‌های حجاب ساده بودند اما امروزه با طراحی‌های بسیار زیبا که با مهره، تور، پر و… تزیین شده‌اند، زیبایی‌اش را دوچندان کرده است.

انواع مدل‌های توربان

در ادامه مقاله به بررسی انواع مدل‌های توربان می‌پردازیم.

1- توربان عروس

یکی از انواع مدل‌های توربان، توربان عروس است. این نوع از کلاه‌های حجاب و یا سربندها برای مراسم جشن نامزدی و یا عروسی، برای عروس خانم‌ها بسیار شیک و مناسب است. خانم‌هایی که می‌خواهند حجاب زیبایی در روز عروسی خود داشته باشند و دوست ندارند از چادر و یا شنل استفاده کنند، این نوع از توربان‌ها در کنار شیک بودنشان، راحت و سبک است و اذیت نمی‌کنند. توربان عروس همراه با تزیینات خاصی که متناسب با لباس عروس انتخاب می‌شود، زیبایی بی‌نظیری را به استایل شما می‌بخشد.

2- توربان مجلسی

از مدل‌های دیگر توربان‌ها، توربان مجلسی است. این مدل توربان‌ها نیز مناسب خانم‌هایی است که می‌خواهند در کنار زیبایی و شیک بودن، حجاب راحتی هم داشته باشند. توصیه می‌کنیم توربانی را که می‌خواهید انتخاب کنید سبک باشد و متناسب با لباستان باشد. اگر رنگ توربانتان با رنگ لباس مجلسی‌تان متفاوت باشد، هیچ نوع زیبایی را به استایل شما نمی‌دهد؛ بنابراین در انتخاب توربان مجلسی دقت کافی داشته باشید که همرنگ با لباستان باشد. همچنین برای ست شدن بیشتر، می‌توانید جزئیات و تزیینات لباستان را با توربانی که می‌پوشید، هماهنگ کنید.

3- توربان زیر شال

یکی دیگر از انواع مدل‌های توربان‌ها، نوع توربان زیر شال است. این مدل از کلاه حجاب علاوه بر زیبایی بی‌نظیری که دارد، برای خانم‌هایی که می‌خواهند حجاب شیکی داشته باشند، انتخاب بسیار مناسبی است. در طی چند سال اخیر، توربان‌هایی که از جنس لمه هستند، برای زیر شال بسیار محبوب شده‌اند و دلیل آن هم زیبایی این نوع توربان شیک است.

4- توربان برای مراسم عزاداری

یکی دیگر از انواع مدل‌های توربان، توربان مراسم عزا است. همان‌طور که از اسمش مشخص است، توربان‌هایی در رنگ مشکی و مخصوص مراسم عزاداری وجود دارد که بر اساس سلیقه خود، می‌توانید طرح‌های ساده و یا طرح‌دار و شیک را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که یک لباس خوب می‌تواند نشانگر احترام شما به فرد فوت شده و بازماندگان باشد؛ بنابراین می‌توانید یک توربان مشکی بخرید و با لباس مشکی خود، ست کنید.

5- کلاه حجاب ورزشی

یکی از مدل‌های کلاه حجاب، کلاه حجاب ورزشی است. این نوع کلاه حجاب‌ها برای بانوان ورزشکاری که مسابقه دارند بسیار مناسب است. به این خاطر که خانم‌های ورزشکار ایرانی، در مسابقات رشته‌های مختلف ورزشی باید حجاب کاملی داشته باشند. تفاوتی که این مدل از کلاه‌های حجاب، با سایر توربان‌ها دارد، این است که مانند مقنعه به‌خوبی سروگردن را می‌پوشانند.

6- کلاه حجاب ساده

خانم‌هایی هستند که می‌خواهند، حجاب کاملی داشته باشند ولی با شال و روسری ممکن است راحت نباشند و از طرفی اگر در یک روز که باد زیادی می‌زند، این شال یا روسری به‌خوبی بر روی سر ثابت نباشد اذیت­کننده است. در نتیجه برای اینکه هم حجابتان حفظ شود و هم راحت‌تر باشید، می‌توانید کلاه حجاب ساده‌ای را زیر روسری و یا شال خود بپوشید.

نحوه استفاده از توربان

دررابطه‌با نحوه استفاده از توربان باید بگوییم که شما می‌توانید با خرید توربان‌های آماده از مراکز خرید یا سایت‌های اینترنتی، مانند مزون شقایق تفرشی که یک فروشگاه اینترنتی معتبر است و انواع توربان‌های زیبا را ارائه می‌دهد، استایل شیک و جذابی را داشته باشید. علاوه بر این می‌توانید خودتان پارچه تهیه کنید و توربان‌های زیبایی را بدوزید، اما خرید آماده آن‌ها راحت‌تر است و از لحاظ وقت و هزینه، به‌صرفه‌تر نیز است.

چرا از توربان یا کلاه حجاب استفاده کنیم؟

توجه داشته باشید که استفاده از توربان یا کلاه حجاب، فقط برای حجاب نیست. به‌این‌علت که در فصل تابستان، تابش نور آفتاب شدید است، موها شکننده و حساس می‌شوند و در نتیجه می‌توانید از توربان، به‌عنوان یک محافظ برای موهای خود استفاده کنید. علاوه بر این، هماهنگی بین توربان و لباستان یک استایل خاص و زیبا به شما می‌دهد تا در مجالس مختلف بدرخشید.

راهنمای خرید توربان

دررابطه‌با خرید توربان مجلسی باید نکاتی را پیش از خرید رعایت کنید. از جمله:

  • اولین نکته‌ای که در هنگام خرید توربان باید رعایت کنید این است که متناسب با فصل، خرید کنید. توجه داشته باشید که برای فصل تابستان، توربان‌های نخی خریداری کنید و برای فصل زمستان، توربان‌های ضخیم و گرم را خریداری نمایید.
  • نکته دیگر این که باتوجه‌ به سایز سرتان، توربان موردنظر خود را خریداری کنید. به این خاطر که توربان‌ها در اندازه و سایزهای مختلفی تولید و عرضه می‌شوند؛ بنابراین اگر حجم موهایتان بسیار زیاد است، باید سایز بزرگ آن را خریداری کنید، اما اگر حجم موهایتان کم‌تر است، باید سایز کوچک‌تر آن را انتخاب کنید.
  • اگر می‌خواهید توربان مورد نظرتان، با لباسی که می‌پوشید، ست باشد، باید به مدل موردنظر توربان توجه کافی داشته باشید.
  • همچنین نکته دیگری که پس از خرید توربان، باید به آن توجه کنید، این است که توربان خود را نباید در ماشین لباس‌شویی بیندازید و با آب گرم نیز نشویید.
خرید توربان

اگر قصد دارید که برای خرید توربان مجلسی از یک فروشگاه اینترنتی معتبر خرید داشته باشید، می‌توانید مزون لباس عروس شقایق تفرشی را برای خرید خود انتخاب کنید. این فروشگاه بر اساس جدیدترین طراحی‌ها و مدل‌های مد روز، توربان‌های عروس و توربان‌های مجلسی زیبایی را به فروش می‌رساند. علاوه بر توربان‌ها، لباس عروس‌های بسیار زیبای ترند شده در سال 2022 را نیز به مشتریان خود عرضه می‌کند. کیفیت و زیبایی چشمگیر آن‌ها به گونه است که شما را مشتری ثابت این فروشگاه می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی کلاه حجاب و انواع مدل‌های توربان پرداختیم. همچنین گفتیم که توربان در عین زیبایی بی‌نظیری که دارد، برای پوشاندن موهای سر خانم‌ها به کار می‌رود و در عین اینکه چهره آن‌ها را بسیار زیبا می‌کند، موها را نیز می‌پوشاند. عروس خانم‌هایی که می‌خواهند لباسشان محجبه باشد، می‌توانند انواع توربان‌های عروس را در مزون شقایق تفرشی مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.