مجله عروس

ست بله برون شامل چیست؟

ست بله برون شامل چیست؟

در روند مراسمات خواستگاری یکی از مراسم‌های رسمی و مهم، مراسم بله برون است. در مراسم و جشن بله برون خانواده داماد برای عروس خانم حلقه نشان با یک‌سری از وسایل دیگر را به‌عنوان هدیه می‌برند. هدایای مخصوص عروس به‌صورت تزئین شده برده می‌شود. در مراسم بله برون جایگاه و میز با گل‌آرایی ساده تزئین می‌شوند و ست بله برون آماده شده توسط خانواده داماد، بر روی میز بله برون قرار می‌گیرد. در مراسم رسمی بله برون تعداد مهمانان کم و اقوام درجه یک هر دو خانواده عروس و داماد حضور دارند. در ادامه مطلب از مزون شقایق شما را با وسایل ست‌های بله برون آشنا می‌کنیم.

مراسم بله برون

مراسم و ست بله برون
ست بله برون، از هدایایی که خانواده داماد برای مراسم بله برون می‌آورند.

مراسم بله برون یک جلسه رسمی برای معارفه بیشتر بین خانواده عروس و داماد است که تصمیم‌گیری دررابطه‌با تاریخ نامزدی، شیربها و مهریه هم انجام می‌شود. طبق رسم و رسومات از سمت خانواده داماد هدایایی که شامل ست بله برون عروس است، به عروس خانم و خانواده‌اش تقدیم می‌شود. در زمان قدیم وسایل بله برون را با تور و ربان تزئین می‌کردند و در طبق می‌چیدند. امروزه وسایل بله برون توسط گل‌فروشی‌ها و گالری‌های مخصوص با گل و ربان تزئین می‌شوند. در مراسم بله برون بعضی از خانواده‌های عروس جایگاه و میز برای بله برون را گل‌آرایی می‌کنند. همچنین، انتخاب لباس برای مراسم بله برون نیز برای عروس خانم‌ها اهمیت دارد. برای انتخاب لباس مناسب بله برون به مزون شقایق تفرشی سر بزنید.

هدیه خانواده عروس به داماد در بله برون

ست بله برون خانواده عروس برای داماد در بله برون
در مراسم و ست بله برون هدیه خانواده عروس به داماد چیست؟

هدیه خانواده عروس به داماد در بله برون دلخواه است و نکته مهم این است که با هدیه مراسم نامزدی و عروسی باید متفاوت باشد. قبلاً بیشترین هدیه‌ای که به داماد در ازای ست و وسایل بله برون توسط خانواده عروس داده می‌شد؛ کت‌وشلوار مجلسی بود. خرید کت‌وشلوار هنگامی که اطلاعی از سایز داماد و سلیقه آن ندارید؛ کار سختی است و ریسک بالایی دارد. امروزه هدیه خانواده عروس به داماد در بله برون شامل ساعت‌مچی، زنجیر طلا، ست کفش، کیف‌دستی، کیف پولی و کمربند است.

وظایف خانواده عروس در بله برون

وظایف خانواده عروس در بله برون تعیین مکان برگزاری است. اگر تعداد اقوام درجه یک زیاد هستند؛ برای داشتن فضای بیشتر می‌توانند سالن ورزشی؛ اجتماعات یا باغ کوچک در نظر بگیرند. از دیگر وظایف خانواده عروس خانم در بله برون دیزاین جایگاه بله برون است. خانواده عروس و عروس خانم می‌توانند از مؤسسات تشریفاتی معتبر کمک بگیرند یا اینکه خود جایگاه و میز بله برون را گل‌آرایی یا تزئین کنند. پذیرایی در مراسم بله برون که شامل چای، شربت، میوه، شیرینی و تهیه کیک است؛ بر عهده خانواده عروس است. آماده‌سازی و گل‌آرایی میز بله برون هم جزء دسته کارهای خانواده عروس برای بله برون است که در نهایت ست بله برون و هدایای آماده شده توسط خانواده داماد بر روی آن قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید و انتخاب لباس بله برون ساده

تفاوت مراسم بله برون و نامزدی

تفاوت مراسم بله برون و نامزدی | ست بله برون
تنوع در مدل‌های ست بله برون در مزون شقایق تفرشی

تفاوت مراسم بله برون و نامزدی این است که مراسم بله برون اولین جلسه رسمی بعد از خواستگاری است که بزرگ‌ترهای فامیل، جهت تعیین مهریه، شیربها و تاریخ انجام مراسمات با هم صحبت می‌کنند. در مراسم بله برون عروس و داماد به همدیگر محرم نمی‌شوند و جلسه‌ای باب آشنایی دو خانواده است. در مراسم نامزدی صیغه محرمیت بین عروس و داماد خوانده و به هم محرم می‌شوند.

لیست لوازم ست بله برون

لیست لوازم ست بله برون
ست بله برون شامل چیست؟

بلیست لوازم ست بله برون و هدایایی که از طرف خانواده داماد برای عروس خانم در نظر گرفته می‌شود شامل موارد زیر است:

1. انگشتر نشان

اصلی‌ترین عنصر یا هدیه که در مراسم بله برون به عروس خانم داده می‌شود، انگشتر نشان است. قبل از رسمی و جاری‌شدن عقد محضری، انگشتر نشان نماد تعهد دختر و پسر به یکدیگر است. به دلیل اهمیت انگشتر نشان باید دقت داشته باشید که یک انگشتر ظریف اما زیبا برای عروس خانم انتخاب کنید. بعضی خانواده‌ها با حضور دختر هنگام خرید انگشتر نشان مشکلی ندارند و طبق سلیقه آن خریده می‌شود.

2. قرآن

نماد خیروبرکت در وسایل بله برون کتاب قرآن است. در مراسم و وسایل بله برون اکثر خانواده‌ها کتاب قران را هم قرار می‌دهند.

3. کله قند

از دیگر وسایل ست بله برون می‌توانیم به کله قند اشاره کنیم. کله قند به‌صورت ست با دیگر وسایل بله برون تزئین شده است. طبق رسم‌ورسوم قدیمی یک شخص بزرگ‌تر از سمت خانواده عروس بعد از آرزوی خوشبختی، کله قند را می‌شکند. البته امروز بیشتر نماد شیرینی است و همراه با دیگر وسایل بله برون، به‌صورت یادگاری نگه داشته می‌شود.

4. چادر، پارچه مجلسی و لباس

چادر سفید عروس نماد مراسم بله برون است و توسط خانواده داماد بر روی سر عروس خانم انداخته می‌شود. خانواده داماد برای جلوه بهتر می‌توانند چادر آماده برای عروس بگیرند. در کنار چادر، پارچه مجلسی، لباس مانند کیف، کفش و مانتو هم به‌عنوان هدیه برای عروس گرفته می‌شود.

5. دفتر بله برون

سال‌های قبل قول و قرارهایی که بین خانواده داماد و عروس گذاشته می‌شد، بر روی کاغذ می‌نوشتند و بزرگ‌ترها امضا می‌کردند. امروزه دفتری به نام بله برون با صفحات چاپی و شیک طراحی شده است که بعد از انجام مراسم متن موردنظر در دفتر بله برون نوشته و برای عروس و داماد آرزوی خوشبختی می‌کنند.

در کنار تمام موارد گفته شده عضو مهم در وسایل ست بله برون دسته‌گل است که با یک دیزاین خاص میز بله برون را زیباتر می‌کند. جا حلقه‌ای، شمع برای تزئین، چاقوی برش کیک، تعدادی شاخه‌نبات و کله قند و قندشکن برای شکستن قند هم همراه با وسایل بله برون خریداری می‌شود.

تزیین وسایل بله برون 1402

تزیین وسایل ست بله برون 1402
مدل‌های متنوع تزیین وسایل ست بله برون

همان‌طور که خانواده عروس مکان برگزاری مراسم، تزئین و گل‌آرایی جایگاه و میز بله برون را بر عهده دارد؛ خرید ست بله برون شیک و وسائل آن بر عهده داماد و خانواده او است. تزیین ست بله برون 1402 به صورت‌های مختلف با استفاده از باکس چوبی، شیشه‌ای و انواع گل‌آرایی یا استفاده از تور و ربان انجام می‌شود. بر اساس سلیقه و نوع دیزاین جایگاه و میز می‌توانید ست زیبای بله برون شیک را تدارک ببینید.

ست بله برون از کجا بخریم

وظایف خانواده عروس در بله برون | ست بله برون
زیباترین گل آرایی برای ست بله برون در مزون شقایق

برای خرید انواع ست بله برون می‌توانید با کمک پلتفرم کاربردی اینستاگرام، پیچ گالری‌ها، فروشگاه‌های اینترنتی و مزون‌های معتبر مانند مزون شقایق تفرشی را ببینید و بااطلاع از قیمت ست کامل بله برون و دیدن نمونه‌ها خرید دلچسبی داشته باشید. همچنین برای خرید ست بله برون در تهران می‌توانید به بازار صالح‌آباد یا کوچه برلن هم مراجعه کنید. با سرچ عبارت‌های ست بله برون اصفهان وست بله برون شیراز و ست بله برون شیشه‌ای می‌توانید به مراکز فروش انواع ست‌های بله برون در این شهرها و انواع مدل باکس شیشه‌ای دسترسی داشته باشید.

ست بله برون دیجی کالا

ست بله برون دیجی کالا
خرید طرح‌های متنوع ست بله برون با قیمت مناسب

با سرچ عبارت ست بله برون دیجی کالا که یک فروشگاه اینترنتی و آنلاین است؛ به‌راحتی می‌توانید انواع ست و وسایل بله برون را ببینید. قیمت ست بله برون دیجی کالا بر روی تمام ست‌ها مشخص شده است و حتی می‌توانید بعد از دیدن قیمت ست‌های بله برون، یکی را انتخاب و خریداری کنید. خرید ست بله برون دیجی کالا یک روش آسان و مطمئن است.

جمع‌بندی

سعی کنید در تهیه ست‌های بله برون خیلی به دنبال تجمل‌گرایی و هزینه‌های اضافی نباشید. مهم این است که با آرزوی خوشبختی برای دختر و پسر یک مراسم و جشن به‌یادماندنی برگزار شود و همیشه خاطره خوبی داشته باشند. فروشگاه شقایق تفرشی طراح انواع ست‌های بله برون مطابق با مد روز و سلیقه شما عزیزان است. با خرید جدیدترین مدل‌های ست از مزون شقایق می‌توانید خاطره زیبایی از مراسم بله برون خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.